Ring till oss

020-34 40 40 
Må - Fre 8.00-17.00

Adress

Storgatan 42
Box 633, 151 27 Södertälje

Sociala kanaler

Twitter     Facebook    

Hitta svar på vanliga frågor

Jag skall flytta, vad behöver jag göra?

När du flyttar behöver du ett nätabonnemang hos din lokala nätägare, de ser till att du är ansluten till elnätet så att du kan få el till ditt eluttag, och ett elavtal till din nya adress.

Vi på Telge Energi vill gärna flytta med till ditt nya boende. Nu kan du enkelt göra din flyttanmälan och teckna ditt nya elavtal här på vår hemsida, är du redan kund hos oss loggar du in på Mina sidor, så hjälper dig med både nät- och elavtal.

Har du några frågor kontakta vår kundservice på telefon 020-34 40 40 eller .

Jag har solpaneler, kan jag sälja överskottet till Telge Energi - bli en av era solproducenter?

För att sälja ditt överskott på solkraft behöver du vara elkund hos oss. Här kan du läsa mer om hur du blir solkraftsproducent 

Hur gör jag för att betala mina räkningar via autogiro eller E-faktura?

Autogiro anmäler du enklast genom din internetbank eller via en autogiroblankettsom du kan få från oss. Kontakta kundservice på telefon 020-34 40 40 eller så skickar vi ut en blankett.

E-faktura beställer du enklast genom din bank.

Beroende på när ansökan lämnas in kan det i enstaka fall dröja upp till 30 dagar innan det är aktiverat.  om du har några frågor.

Tack för att du hjälper oss minska miljöpåverkan genom mindre pappersanvändning och transporter.

Vilket elavtal ska jag välja? Vad passar bäst för mig?

Våra elavtal innehåller enbart ren el från sol, vind och vatten. Vilken typ av elavtal du ska välja beror på hur du bor och hur stor trygghet du vill ha. För dig som bor i lägenhet eller klarar av svängningar i elpriset rekommenderar vi alltid ett rörligt avtal – det har historiskt sett varit det billigaste alternativet. Vill du ha ett mer stabilt elpris har vi naturligtvis också ett antal avtal för dig. Vill du ha proffessionell rådgivning kontakta vår kundservice på telefon 020-34 40 40 eller via .

Jag vill endast köpa solkraft, hur gör jag då?

I dagsläget kan du inte köpa all din el från sol genom oss. Det beror på att vi har ett begränsat utbud på solkraft. Om du bara vill ha solkraft måste du installera egna solkraftspaneler.

Visa fler
Är det dags att flytta? Ta med din rena el!

Ska du flytta?

Det är en hel del att tänka på när det är dags att flytta från en bostad till en annan. Det som rör elen är inga konstigheter. Det hjälper vi dig med.

Kolla in hur det funkar med elen vid flytt
Bebbe med faktura

Faktura & betalning

Automatiskt med autogiro, elektroniskt med e‑faktura eller räkningen hem i brevlådan. Välj det som passar dig bäst.

Läs om betalningssätt

Faktura & betalning

Förenkla dina betalningar! Att betala elräkningen via autogiro eller e-faktura är både praktiskt och miljövänligt, men självklart kan du få räkningen hem i brevlådan också.

Autogiro

Med autogiro sker dina betalningar till oss automatiskt, med rätt belopp på rätt dag. Du får information om din elfaktura från oss i god tid och på så vis kan du vara säker på hur mycket som dras från ditt konto och vilket datum det dras. Autogiro beställer du enklast genom din bank.

E-faktura

Med e-faktura får din räkning skickad till din Internetbank. Du ser fakturan från oss när du loggar in dig på ditt konto och du kan betala den direkt. Det här är ett miljövänligt och praktiskt alternativ. När du väljer att betala med e-faktura så sätt hjälper oss att minska miljöpåverkan. Ansökan om e-faktura gör du via din internetbank.

Telge Energis kontonummer

När du betalar till oss kan du välja att betala till vårt plusgiro 94 31 02-4 eller vårt bankgiro 5391-5849. Det är viktigt att du uppger ett korrekt OCR-nummer vid betalningen för att pengarna ska hitta rätt faktura i vårt system. Du hittar uppgifterna på fakturan.

Betalar du från utlandet behöver du ange:

  • IBAN SE9795000099604209431024
  • Swiftkod (BIC) NDEASESS

Felaktig betalning

Om du har gjort en felaktig betalning till oss som du vill att vi ska spåra så behöver vi veta:

  • belopp
  • datum
  • till vilket konto du har betalat
  • vilken referens du har angivit, t ex OCR-nummer

Har betalat ett för högt belopp på en faktura så kommer vi att dra av det överskjutande beloppet på nästa faktura. Om du har betalat ett för lågt belopp på en faktura så kommer vi att skicka ut en påminnelse på kvarstående belopp.

Inbetalningskort

Saknar du inbetalningskort på fakturan? Kontakta oss på eller 020-34 40 40 så ordnar vi det.

Enklare elräkning

Saknar du ditt inbetalningskort?

Har du fått vår nya faktura och vill ha ett inbetalningskort även i fortsättningen?  eller ring till 020-34 40 40. 

Kolla in vår fakturaförklarare
Fakturaförklaring


Har du strömavbrott?

Om du har strömavbrott hemma eller upplever andra driftsstörningar ska du vända dig till ditt elnätsbolag. Det är elnätsbolaget som ansvarar för distributionen av din el via elnätet. På elområde.se kan du se vilket ditt elnätsbolag är. Bor du i Södertälje är ditt nätbolag Telge Nät.

Se driftinformation från Telge Nät

Hem

Få vårt nyhetsbrev

Prenumerera på Telge Energis nyhetsbrev

Anmäl dig här och få nyheter om elpriset, elmarknaden och förnybar energi från solkraft, vindkraft och vattenkraft direkt till mailen.

Logga in på Mina sidor

Mina sidor_illustration_webb (1)Mina sidor_illustration_webb (1)

På Mina sidor kan du som är kund hos oss se dina fakturor, din elförbrukning och få koll på en hel del annat som rör ditt elavtal.

Logga in på Mina sidor
Om Telge Energi

Vi är ett rent elbolag som bara säljer el från solkraft, vindkraft och vattenkraft. När du tecknar elavtal hos oss så tar du ställning för klimatet och bidrar till utbyggnaden av förnybara energikällor. 

Läs mer om oss